Lepaskan kembali aku ke laut

Suatu tajuk yang agak ganjil, tetapi itulah hakikatnya. Kepada guru2 KHB seluruh Malaysia…. sedarlah peluang anda untuk naik pangkat terbuka luas (guru cemerlang) samada DG 32 atau DG41. Tetapi dengan beberapa syarat, selain syarat yang biasa….. anda perlu lah mengajar KHB. Peringatan ini dituju khas kepada guru2 opsyen KHB yang sekarang ini mengajar matapelajaran selain dari KHB. Ramai rakan2 yang mengajar selain dari KHB….. pada hal, guru ini opsyen KHB…. Rugi cikgu…… !!!! Peluang bagi guru2 DG41 yang telah mengajar lebih 7 tahun…. untuk naik pangkat ke DG44…!!! Jadi, kembalilah mengajar KHB… sama2 kita menaik taraf guru2 KHB seluruh Malaysia….!!!

Terima kasih kepada insan yang sanggup melepaskan aku kembali kelaut!!!

2 Responses

  1. Berminat dengan lepaskan aku ke laut tetapi saya bukan guru opsyen KHB tetapi sepanjang tempoh mengajar saya hanya mengajar KHB. Adakah saya layak untuk mengecapi GC DG41? Adakah saya seorang guru yang malang

  2. guru khb malang,

    tuan boleh memohon GC sekiranya telah lama mengajar subjek KHB. Syarat2 umum ialah

    1. Telah disahkan dalam jawatan
    2. telah lulus pengisytiharan harta (boleh dibuat disekolah)
    3. Lulus tapisan keutuhan BPR
    4. Bersih drp tindakan tatatertib
    5. LNPT yang cemerlang bagi 3 tahun kebelakangan
    6.Lulus PTK

    Syarat2 khusus GC PPPS DG44(KUP)

    1. Pengalaman mengajar tidak kurang dari 7 tahun (pekeliling terkini 5 tahun)
    2. m/pel yang dipohon merupakan m/pel utama yg diajar
    3. mengajar m/p yang dipohon selama 3 tahun berturut2

    semoga tuan berpuas hati dan berjaya

Leave a Reply

